سبد خرید شما خالی است
توضیحات و مشخصات کالا
بازی ایرانی صندوق جنگ War Chest
در بازی صندوق جنگ، شما در نقش فرماندهان نظامی قرون وسطی قرار می گیرید و در تلاش هستید تا کنترل مناطق تاکتیکی و کلیدی میدان نبرد را بدست آورید. یک فرمانده موفق نه تنها باید نیرو های خود را در میدان نبرد فرماندهی کند، بلکه باید نیرو هایی که هنوز وارد میدان نبرد نشده اند را نیز ساماندهی کند. در هر راند بازی 3 توکن نشان دهنده ی واحد های نظامی از کیسه خود بیرون می کشید و به نوبت از آنها جهت انجام اقدامات خود استفاده می کنید.
آموزش بازی war chest
داخل پک بسته بندی بازی فکری صندوق جنگ، 74 عدد ژتون نیروهای واحد نظامی، 4 عدد ژتون سلطنتی، 1 عدد نشانگر ابتکار عمل، 16 عدد کارت واحدهای نظامی، 16 عدد نشانگر کنترل منطقه، 4 عدد کیسه، 1 عدد صفحه بازی و یک عدد دفترچه راهنما قرار دارد.
بازی فکری war chest در دو حالت 2 نفره و 4 نفره انجام میشود. شرایط و نحوه انجام بازی در هر دو حالت 2 و 4 نفره یکسان است. با این حال در حالت دو نفره محدوده پیش روی در صفحه بازی برای بازیکنان کوچکتر در نظر گرفته شده و تعداد مناطقی که در این حالت باید توسط بازیکنان گرفته شود از حالت 4 نفره کمتر است. همچنین رقابت در حالت 4 نفره به شکل دو تیم دو نفره است.
هدف در بازی war chest یا صندوق جنگ وارد کردن تمام ژتونهای نشانگر کنترل منطقه به برد بازی است و هر بازیکن یا تیمی که زودتر ژتونهای نشانگر خود را وارد صفحه کند برنده بازی خواهد بود.
از میان 16 ژتون بازی فکری صندوق جنگ، 8تای آنها در یک نوع متفاوت از 8تای دیگر هستند. هنگام شروع بازی 8 ژتون نشانگر از نوع اول در اختیار یک بازیکن و 8تا از نوع دوم در اختیار بازیکن دیگر قرار میگیرد. در صورت 4 نفره بودن بازی، 8 ژتون یکسان به صورت دوتا چهارتایی در اختیار دو نفری که با یکدیگر هم تیمی هستند قرار میگیرد و 8 تای دیگر به همین ترتیب به تیم مقابل داده میشود. هر بازیکن یا تیم از میان 8 ژتون نشانگر کنترل منطقهای که در اختیار دارد، دو عدد (در حالت 4 نفره 3 عدد) را در سه منطقه علامتدار نزدیک به خود قرار میدهد. پس از تقسیم کردن ژتونهای نشانگر کنترل منطقه نوبت به تقسیم نیروهای واحد نظامی میرسد. هر نیرو کارت و ژتون مخصوص به خود را دارد. تقسیم بندی کارتهای واحد نظامی به اینگونه است که در ازای دو نفر به صورت رندوم 4 کارت در اختیار هر بازیکن قرار میگیرد و اگر بازی 4 نفره بود، به هر شخص 3 کارت به صورت تصادفی داده میشود. روی هر کارت واحدهای نظامی، نوع واحد نظامی و تعداد ژتونی که باید بابت آن کارت به بازیکن داده شود، نوشته شده است. همچنین یک شماتیک کلی از تاکتیک واحد نظامی مذکور روی هر کارت رسم شده است. نکته دیگری که باید راجع به کارتها مورد توجه واقع شود نکاتی است که در بخش انتهای هر کارت ذکر شده و یک سری ویژگیها یا محدودیتهایی را برای حرکت ژتون نظامی کارت مورد نظر تعیین کرده است.
شروع بازی صندوق جنگ
بعد از اینکه کارتهای واحد نظامی به همراه ژتونهای آنها میان بازیکنان پخش شد، هر بازیکن تعداد دو ژتون از هر یک از واحدهای نظامی خود را به همراه یک عدد نشان سلطنتی که از ابتدا به صورت پیش فرض داشته است، درون کیسهای که دارد میریزد و آنها را با هم به خوبی مخلوط میکند؛ سپس در هر دور بازی بدون آنکه حریفش بتواند ژتونها را ببیند، سه عدد ژتون را به صورت اتفاقی از کیسه بیرون میکشد. ژتونهای بیرون کشیده شده از کیسه برای انجام اکشنهای مختلف اختصاص پیدا کردهاند. اصطلاح اکشن در بازی برای انجام حرکتها مورد استفاده قرار میگیرد؛ مثلا وقتی ژتون خود را روی صفحه بازی حرکت میدهید در واقع یک اکشن انجام دادهاید. همچنین نشان ابتکار عمل بازی هم به صورتی که خود بازیکنان تعیین میکنند در اختیار یک بازیکن یا تیم قرار میگیرد. هر بازیکنی که این نشان را در اختیار داشته باشد شروع کننده بازی است. در هر راند بازی به ترتیب از بازیکنی که دارای مارکر ابتکار عمل بازی است، یک اکشن به وسیله ژتونهایی که در اختیار دارد صورت میگیرد. زمانی که هر سه ژتون بازیکن مورد استفاده قرار گرفت، مجدد به همان شکل قبل سه ژتون دیگر را از کیسه خود خارج میکند. در هر لحظه از بازی اگر تعداد ژتونهای درون کیسه شما از 3 عدد کمتر بود، همان مقدار باقی مانده را از کیسه بیرون کشیده و با آن اکشن انجام میدهید. سپس با استفاده از ژتونهای دیسکارد شده خود کیسه را مجدد شارژ میکنید. اگر سوال شما این است که ژتون دیسکارد شده چیست، بهتر است کمی صبور باشید؛ چرا که در ادامه به توضیح این مسئله هم خواهیم پرداخت.
انواع اکشنهای بازی war chest
طی بازی صندوق جنگ ما به طور کلی سه دسته اکشن داریم:
دسته اول اکشن جایگذاری و ورود ژتونها به برد بازی است. دقت کنید که ژتونهای خود را تنها میتوانید در خانههایی قرار دهید که توسط نشانگر کنترل منطقه آنها را از آن خود کرده باشید. همچنین در صورتی که ژتون یکی از نیروهای نظامی خود را روی یک خانه قرار دادید، نمیتوانید ژتونی مشابه همان را در خانه دیگری بگذارید.
دسته دوم اکشنها، اکشن تقویت ژتونهاست. به این شکل که اگر برای مثال شما ژتون شمشیر زن را روی یک خانه قرار دادهاید، یک ژتون شمشیر زن دیگر روی همان ژتون قبلی قرار میدهید و آن را تقویت میکنید. به تعداد ژتونهایی که از هر واحد نظامی در اختیار دارید میتوانید اکشن تقویت را انجام دهید. علاوه بر این وقتی دشمن به ژتون (توکن) شما در صفحه بازی حمله میکند، یک توکن را حذف و به طور کلی از بازی خارج میکند؛ از این رو اکشن تقویت ژتون باعث افزایش قدرت کنترل شما در منطقه میشود. توجه کنید که وقتی اکشن تقویت روی یک ژتون انجام شده باشد، هنگام حرکت دادن، همه ژتونها با هم حرکت میکنند.
دسته سوم، اکشنهای دیسکارد هستند که خود شامل دو نوع میشوند. حتما الان این سوال در ذهنتان شکل گرفته که اکشن دیسکارد یعنی چه؟
در اکشن دیسکارد شما ژتونی را وارد صفحه بازی نمیکنید، بلکه آنها را در گوشهای از بُرد قرار میدهید که از قبل مشخص شده است و به اصطلاح آنها را به شکل نمادین از بازی خارج (دیسکارد) میکنید.
نوع اول اکشن دیسکارد: در این نوع شما ژتونی که در دست دارید و از کیسه خارج کردهاید را به پشت از دست خارج میکنید. با انجام دادن این حرکت چند مسیر پیش روی شما قرار میگیرد:
اول اینکه در ازای ژتون خارج شده یکی از ژتونهای موجود در بخش منبع یا انبار خود را برداشته و به گونهای که نوع ژتون برای سایر بازیکنان قابل رویت باشد در بخش دیسکارد قرار دهید. مزیت این حرکت این است که هنگام تمام شدن ژتونهای درون کیسه میتوانید از این ژتونهای دیسکارد شده برای پر کردن مجدد آن استفاده کنید.
مسیر دوم این است که با دیسکارد کردن ژتون مورد نظر به پشت، نشانگر ابتکار عمل را از تیم یا فرد مقابل بگیرید. این نشانگر در هر راند بازی فقط یک بار قابلیت منتقل شدن را دارد؛ یعنی اگر در یک دست شما این ژتون را از حریف گرفتید، بازیکن مقابل دیگر قادر به باز پس گیری آن نیست تا راند بعدی.
اکشن بعدی در این نوع از دیسکارد کردن، اکشن پاس است. با انجام این حرکت شما در نوبت خود هیچ اکشنی انجام نداده و منتظر میشوید تا حریف حرکت بعدی خود را انجام دهد.
اگر یادتان باشد در بین ژتونهایی که وارد کیسه کردید یک عدد ژتون سلطنتی هم وجود داشت. تنها اکشنی که میتوانید با این ژتون انجام دهید، دیسکارد به پشت است.
نوع دوم اکشن دیسکارد، دیسکارد به رو است. همانند نوع اول، شما طی این حرکت به ازای دیسکارد یک ژتون به رو قابلیت انجام چند حرکت دیگر را پیدا میکنید.
مسیر اول: اگر دقیقا از نوع توکنی که به رو دیسکارد کردید داخل صفحه بازی توکن داشتید، میتوانید آن را به خانههای مجاور حرکت دهید.
مسیر دوم: میتوانید با ژتون معادل ژتونی که دیسکارد کردید اکشن حمله انجام دهید؛ یعنی به توکن حریف حمله کرده و آن را حذف کنید.
مسیر سوم: با دیسکارد کردن توکن به رو میتوانید اکشن کنترل را انجام دهید. به این شکل که اگر توکن معادل توکن دیسکارد شده روی یکی از خانههای علامت دار بازی قرار داشت، یکی از ژتونهای نشانگر کنترل منطقه را در آن قرار داده و با گرفتن منطقه مذکور یک گام به پیروزی نزدیکتر شوید. اگر مهره شما (توکن) در خانهای باشد که قبلا ژتون نشانگر کنترل منطقه حریف در آنجا قرار داشت، شما میتوانید طی این حرکت توکن او را حذف و مال خود را جایگزین کنید.
مسیر چهارم: میتوانید پس از دیسکارد توکن به رو، تاکتیکی را که روی کارت مخصوص به آن توکن نوشته شده توسط ژتون معادلش در صفحه بازی انجام دهید. تاکتیکهای هر ژتون روی کارت مخصوص به آن به طور کامل نوشته شده است که با خرید بازی war chest میتوانید آنها را مطالعه کنید.
بازی با همین روند پیش خواهد رفت تا زمانی که یک بازیکن یا تیم، ششمین نشانگر کنترل منطقه خود را وارد بازی کند. در لحظه ورود ششمین نشانگر، بازی به اتمام رسیده و فرد یا تیم مذکور برنده بازی میشود.
آموزش بازی war chest
داخل پک بسته بندی بازی فکری صندوق جنگ، 74 عدد ژتون نیروهای واحد نظامی، 4 عدد ژتون سلطنتی، 1 عدد نشانگر ابتکار عمل، 16 عدد کارت واحدهای نظامی، 16 عدد نشانگر کنترل منطقه، 4 عدد کیسه، 1 عدد صفحه بازی و یک عدد دفترچه راهنما قرار دارد.
بازی فکری war chest در دو حالت 2 نفره و 4 نفره انجام میشود. شرایط و نحوه انجام بازی در هر دو حالت 2 و 4 نفره یکسان است. با این حال در حالت دو نفره محدوده پیش روی در صفحه بازی برای بازیکنان کوچکتر در نظر گرفته شده و تعداد مناطقی که در این حالت باید توسط بازیکنان گرفته شود از حالت 4 نفره کمتر است. همچنین رقابت در حالت 4 نفره به شکل دو تیم دو نفره است.
هدف در بازی war chest یا صندوق جنگ وارد کردن تمام ژتونهای نشانگر کنترل منطقه به برد بازی است و هر بازیکن یا تیمی که زودتر ژتونهای نشانگر خود را وارد صفحه کند برنده بازی خواهد بود.
از میان 16 ژتون بازی فکری صندوق جنگ، 8تای آنها در یک نوع متفاوت از 8تای دیگر هستند. هنگام شروع بازی 8 ژتون نشانگر از نوع اول در اختیار یک بازیکن و 8تا از نوع دوم در اختیار بازیکن دیگر قرار میگیرد. در صورت 4 نفره بودن بازی، 8 ژتون یکسان به صورت دوتا چهارتایی در اختیار دو نفری که با یکدیگر هم تیمی هستند قرار میگیرد و 8 تای دیگر به همین ترتیب به تیم مقابل داده میشود. هر بازیکن یا تیم از میان 8 ژتون نشانگر کنترل منطقهای که در اختیار دارد، دو عدد (در حالت 4 نفره 3 عدد) را در سه منطقه علامتدار نزدیک به خود قرار میدهد. پس از تقسیم کردن ژتونهای نشانگر کنترل منطقه نوبت به تقسیم نیروهای واحد نظامی میرسد. هر نیرو کارت و ژتون مخصوص به خود را دارد. تقسیم بندی کارتهای واحد نظامی به اینگونه است که در ازای دو نفر به صورت رندوم 4 کارت در اختیار هر بازیکن قرار میگیرد و اگر بازی 4 نفره بود، به هر شخص 3 کارت به صورت تصادفی داده میشود. روی هر کارت واحدهای نظامی، نوع واحد نظامی و تعداد ژتونی که باید بابت آن کارت به بازیکن داده شود، نوشته شده است. همچنین یک شماتیک کلی از تاکتیک واحد نظامی مذکور روی هر کارت رسم شده است. نکته دیگری که باید راجع به کارتها مورد توجه واقع شود نکاتی است که در بخش انتهای هر کارت ذکر شده و یک سری ویژگیها یا محدودیتهایی را برای حرکت ژتون نظامی کارت مورد نظر تعیین کرده است.
شروع بازی صندوق جنگ
بعد از اینکه کارتهای واحد نظامی به همراه ژتونهای آنها میان بازیکنان پخش شد، هر بازیکن تعداد دو ژتون از هر یک از واحدهای نظامی خود را به همراه یک عدد نشان سلطنتی که از ابتدا به صورت پیش فرض داشته است، درون کیسهای که دارد میریزد و آنها را با هم به خوبی مخلوط میکند؛ سپس در هر دور بازی بدون آنکه حریفش بتواند ژتونها را ببیند، سه عدد ژتون را به صورت اتفاقی از کیسه بیرون میکشد. ژتونهای بیرون کشیده شده از کیسه برای انجام اکشنهای مختلف اختصاص پیدا کردهاند. اصطلاح اکشن در بازی برای انجام حرکتها مورد استفاده قرار میگیرد؛ مثلا وقتی ژتون خود را روی صفحه بازی حرکت میدهید در واقع یک اکشن انجام دادهاید. همچنین نشان ابتکار عمل بازی هم به صورتی که خود بازیکنان تعیین میکنند در اختیار یک بازیکن یا تیم قرار میگیرد. هر بازیکنی که این نشان را در اختیار داشته باشد شروع کننده بازی است. در هر راند بازی به ترتیب از بازیکنی که دارای مارکر ابتکار عمل بازی است، یک اکشن به وسیله ژتونهایی که در اختیار دارد صورت میگیرد. زمانی که هر سه ژتون بازیکن مورد استفاده قرار گرفت، مجدد به همان شکل قبل سه ژتون دیگر را از کیسه خود خارج میکند. در هر لحظه از بازی اگر تعداد ژتونهای درون کیسه شما از 3 عدد کمتر بود، همان مقدار باقی مانده را از کیسه بیرون کشیده و با آن اکشن انجام میدهید. سپس با استفاده از ژتونهای دیسکارد شده خود کیسه را مجدد شارژ میکنید. اگر سوال شما این است که ژتون دیسکارد شده چیست، بهتر است کمی صبور باشید؛ چرا که در ادامه به توضیح این مسئله هم خواهیم پرداخت.
انواع اکشنهای بازی war chest
طی بازی صندوق جنگ ما به طور کلی سه دسته اکشن داریم:
دسته اول اکشن جایگذاری و ورود ژتونها به برد بازی است. دقت کنید که ژتونهای خود را تنها میتوانید در خانههایی قرار دهید که توسط نشانگر کنترل منطقه آنها را از آن خود کرده باشید. همچنین در صورتی که ژتون یکی از نیروهای نظامی خود را روی یک خانه قرار دادید، نمیتوانید ژتونی مشابه همان را در خانه دیگری بگذارید.
دسته دوم اکشنها، اکشن تقویت ژتونهاست. به این شکل که اگر برای مثال شما ژتون شمشیر زن را روی یک خانه قرار دادهاید، یک ژتون شمشیر زن دیگر روی همان ژتون قبلی قرار میدهید و آن را تقویت میکنید. به تعداد ژتونهایی که از هر واحد نظامی در اختیار دارید میتوانید اکشن تقویت را انجام دهید. علاوه بر این وقتی دشمن به ژتون (توکن) شما در صفحه بازی حمله میکند، یک توکن را حذف و به طور کلی از بازی خارج میکند؛ از این رو اکشن تقویت ژتون باعث افزایش قدرت کنترل شما در منطقه میشود. توجه کنید که وقتی اکشن تقویت روی یک ژتون انجام شده باشد، هنگام حرکت دادن، همه ژتونها با هم حرکت میکنند.
دسته سوم، اکشنهای دیسکارد هستند که خود شامل دو نوع میشوند. حتما الان این سوال در ذهنتان شکل گرفته که اکشن دیسکارد یعنی چه؟
در اکشن دیسکارد شما ژتونی را وارد صفحه بازی نمیکنید، بلکه آنها را در گوشهای از بُرد قرار میدهید که از قبل مشخص شده است و به اصطلاح آنها را به شکل نمادین از بازی خارج (دیسکارد) میکنید.
نوع اول اکشن دیسکارد: در این نوع شما ژتونی که در دست دارید و از کیسه خارج کردهاید را به پشت از دست خارج میکنید. با انجام دادن این حرکت چند مسیر پیش روی شما قرار میگیرد:
اول اینکه در ازای ژتون خارج شده یکی از ژتونهای موجود در بخش منبع یا انبار خود را برداشته و به گونهای که نوع ژتون برای سایر بازیکنان قابل رویت باشد در بخش دیسکارد قرار دهید. مزیت این حرکت این است که هنگام تمام شدن ژتونهای درون کیسه میتوانید از این ژتونهای دیسکارد شده برای پر کردن مجدد آن استفاده کنید.
مسیر دوم این است که با دیسکارد کردن ژتون مورد نظر به پشت، نشانگر ابتکار عمل را از تیم یا فرد مقابل بگیرید. این نشانگر در هر راند بازی فقط یک بار قابلیت منتقل شدن را دارد؛ یعنی اگر در یک دست شما این ژتون را از حریف گرفتید، بازیکن مقابل دیگر قادر به باز پس گیری آن نیست تا راند بعدی.
اکشن بعدی در این نوع از دیسکارد کردن، اکشن پاس است. با انجام این حرکت شما در نوبت خود هیچ اکشنی انجام نداده و منتظر میشوید تا حریف حرکت بعدی خود را انجام دهد.
اگر یادتان باشد در بین ژتونهایی که وارد کیسه کردید یک عدد ژتون سلطنتی هم وجود داشت. تنها اکشنی که میتوانید با این ژتون انجام دهید، دیسکارد به پشت است.
نوع دوم اکشن دیسکارد، دیسکارد به رو است. همانند نوع اول، شما طی این حرکت به ازای دیسکارد یک ژتون به رو قابلیت انجام چند حرکت دیگر را پیدا میکنید.
مسیر اول: اگر دقیقا از نوع توکنی که به رو دیسکارد کردید داخل صفحه بازی توکن داشتید، میتوانید آن را به خانههای مجاور حرکت دهید.
مسیر دوم: میتوانید با ژتون معادل ژتونی که دیسکارد کردید اکشن حمله انجام دهید؛ یعنی به توکن حریف حمله کرده و آن را حذف کنید.
مسیر سوم: با دیسکارد کردن توکن به رو میتوانید اکشن کنترل را انجام دهید. به این شکل که اگر توکن معادل توکن دیسکارد شده روی یکی از خانههای علامت دار بازی قرار داشت، یکی از ژتونهای نشانگر کنترل منطقه را در آن قرار داده و با گرفتن منطقه مذکور یک گام به پیروزی نزدیکتر شوید. اگر مهره شما (توکن) در خانهای باشد که قبلا ژتون نشانگر کنترل منطقه حریف در آنجا قرار داشت، شما میتوانید طی این حرکت توکن او را حذف و مال خود را جایگزین کنید.
مسیر چهارم: میتوانید پس از دیسکارد توکن به رو، تاکتیکی را که روی کارت مخصوص به آن توکن نوشته شده توسط ژتون معادلش در صفحه بازی انجام دهید. تاکتیکهای هر ژتون روی کارت مخصوص به آن به طور کامل نوشته شده است که با خرید بازی war chest میتوانید آنها را مطالعه کنید.
بازی با همین روند پیش خواهد رفت تا زمانی که یک بازیکن یا تیم، ششمین نشانگر کنترل منطقه خود را وارد بازی کند. در لحظه ورود ششمین نشانگر، بازی به اتمام رسیده و فرد یا تیم مذکور برنده بازی میشود.