سبد خرید شما خالی است
بازی کارتی و فکری شیش قلو (6nimmt)
در بازی کارتی شیش قلو (6nimmt) هدف بازیکنان کسب کمترین امتیاز منفی است.
در این بازی فکری، ابتدا ۱۰۴کارت بازی (که شامل اعداد ۱تا ۱۰۴است) را بر زده، چهار کارت را به رو، میان بازیکن ها قرار میدهید، تا چهار سرردیف اصلی بازی را تشکیل دهند. سپس به هر کدام از بازیکنها ۱۰کارت داده میشود. در هر دور از بازی، بازیکنان یکی از کارتهای خود را انتخاب کرده، و همه همزمان آن را رو میکنند. پس از آن، کارتها با توجه به شمارهی روی آنها، به صورت صعودی مرتب شده و به ترتیب به یکی از چهار ردیف اصلی کارتها اضافه میشوند. به طور دقیقتر کارت شما باید به ردیفی اضافه شود که آخرین کارت آن، بزرگترین عدد کوچکتر از کارت شما باشد! به محض این که کارت یکی از بازیکنان به عنوان ششمین کارت یک ردیف به آن اضافه شود، آن بازیکن باید تمام پنج کارت موجود در آن ردیف را برداشته و کارت ششم را به عنوان سرردیف جدید در مکان اولیه قرار دهد.
علاوه بر عدد درجشده روی هر کارت، امتیاز منفی آن نیز در بالای کارت نمایش داده شده است. پس از ده دور بازی و استفاده از تمام ده کارتی که در اختیار هر بازیکن است، یک دست بازی تمام میشود و بازیکنان مجموع امتیازهای منفی خود را محاسبه میکنند. در صورتی که کسی از امتیاز منفی ۶۶رد شده باشد، بازی تمام شده و کسی که کمترین امتیاز منفی را گرفته، برندهی بازی خواهد شد. اما، اگر کسی به امتیاز ۶۶نرسیده باشد، بازی باید یک دست کامل دیگر ادامه پیدا کند.
بازی رومیزی «۶نیمت» امکان بازی را برای ۲تا ۱۰نفر فراهم میکند. روشهای مختلف بازی، به گونهای طراحی شده که میتوان با قوانین جدید، تاکتیکهای پیچیدهتری را برای پیروزی در بازی انتخاب کرد. یکی از روشهای مختلف بازی استفاده از کارت های ۱تا ۳۴، ۴۴، ۵۴و غیره، به ترتیب برای بازیهای ۳، ۴و ۵نفره و غیره است. در این حالت به دلیل مشخص بودن این که دقیقا چه کارتهایی در جریان بازی هستند، نیازمند تاکتیکهای پیچیدهتر و حافظهی بهتری برای پیروزی در بازی خواهید بود.
بردگیم یا بهتر بگوییم کارت گیم 6nimmt از جمله بازیهای شرکت AMIGO در سبک خانوادگی (Family) است. همچنین، مکانیزمهای Hand Management و Simultaneous Action Selection از مکانیزمهای اصلی این Board Game هستند.