سبد خرید شما خالی است
بازی ایرانی مسابقه استیمپانک Steampunk Rally
در بازی رومیزی Steampunk Rally بازیکنان در نقش مخترعان مشهور هم دوره با افرادی همچون Nikola Tesla قرار میگیرند. هدف هر بازیکن ساخت ماشینی است که با بخار، گرما و الکتریسیته کار کند تا بتواند با آن در یک مسابقه که در کوه های آلپ برگزار میشود شرکت کرده و برنده شود. هر راند با یک فاز card drafting آغاز میشود که بازیکنان میتوانند قطعاتی را جهت افزودن به اختراع خود انتخاب کنند. همچنین کارت های کمکی و کارت هایی جهت ضربه زدن به دیگران در بازی وجود دارد. امکان سوزاندن کارت جهت کسب تاس و راه اندازی بخش هایی از اختراع نیز وجود دارد. سپس بازیکنان با استفاده از تاس های کسب شده، قطعات مختلفی را جهت انجام حرکت، محافظت در مقابل دیگران و … به کار می اندازند. اگر قطعات شما صدمه جدی ببینند باید آنها را دور بی اندازید و در راند بعدی به دنبال جایگزین های مناسبی برای آن باشید که همواره شما را به یافتن کارت هایی که با یکدیگر هماهنگی مناسبی داشته باشند تشویق میکند.
داستان بازی:
قرن بیستم فرا رسیده، حیات دوباره بخار، فولاد و قدرت رازآلود الکتریسیته!
نابغه دیوانه، نیکولا تسلا، بزرگترین دانشمندان دنیا را فراخوانده تا آنها را در یک مسابقه بی قانون در کوه های آلپ سوئیس به چالش بکشد. در این منطقه طبیعی، مسابقه دهندگان اختراع میکنند تا یکبار برای همیشه مقام بزرگترین مخترع زمان را بدست بیاوند!
"مسابقه قرن"! روزنامه ها در سراسر جهان اعلام میکنند. جنجال بر سر نتایج رالی سوئیس باعث جلب توجه عمومی در مورد جزئیات مربوط به رقابت های مخترعان شده است. این منجر به ساخت Hoverdrome شده که یک استادیوم شناور عظیم ساخته شده با یک فناوری عجیب و مربوط به آینده توسط یک فرد مرموز است. در آنجا، مخترعین یکبار دیگر میتوانند جسارت خود را آزمایش کنند!
Steampunk Rally یک بازی با مکانیسم card drafting و dice placement است. شما تاس میریزید و آنها را بر روی اختراعتان میگذارید تا حرکت ایجاد کنید، تاس بیشتر بدست آورید، از آسیب جلوگیری کنید و یا تعمیر کنید، و تاس های استفاده شده را بسوزانید. بازده اختراعتان را با اضافه کردن قطعات بالا ببرید. قدرت تکنولوژی های تقویتی مختلف را به کار بگیرید و از آنها برای خنثی کردن مخترعان رقیب خود و رسیدن به پیروزی استفاده کنید!
این بازی در یک سری دور انجام میشود تا زمانی که اختراع یک بازیکن از خط پایان عبور کند، که در آنجا دور نهایی بازی میشود. بازیکن رد شده و دورتر از خط پایان بعد از دور نهایی به عنوان برنده اعلام میشود.
در میانهی قرن بیستم و بحبحهی انقلاب صنعتی و شکوفایی انرژی اسرارآمیز الکتریسیته، نیکلا تسلای نابغه، بزرگترین دانشمندان دنیا را برای یک مسابقهی رانندگی آزاد، بیقانون و چالشبرانگیز در دل رشتهکوههای آلپ سوئیس فرا میخواند. شرکتکنندگان میکوشند تا اختراعات خارقالعاده و منحصربهفرد خودشان را سرهم کنند و برای تصاحب مقام اول، تا سرحد نابودی و فروپاشی از اختراعاتشان کار بکشند. این مسابقهی پرهرجومرج تنها یک برنده دارد و آن برنده، صاحب لقب بزرگترین مخترع تمام اعصار خواهد شد!
یک تیتر بزرگ و مشکیرنگ، روی صفحهی اول تمام روزنامههای سراسر جهان به چشم میخورد: مسابقهی بزرگ قرن! در حالی که جنجال به پاخواسته از اخبار رالی سوئیس، تمام اذهان عمومی را معطوف خود و جزئیات پیرامون مخترعان شرکتکننده در این مسابقه کرده، پدیدهای مهیب و شگرف به نام هاوردرام در حال ساخته شدن است؛ یک استادیوم عظیمالجثهی معلق و پرنده به همراه پیست مسابقهی اختصاصیاش که با فناوری پیچیده و عجیبی ساخته شده که سالها از زمانهی خودش جلوتر است. هاوردرام توسط یک نهاد خیریهی خصوصی و ناشناخته ساخته شده؛ اما براساس منابع غیررسمی، به نظر میرسد با صنایع ارهارت در ارتباط است.
هاوردرام همان جاییست که مخترعان فرصت دوبارهای به دست میآورند تا جسارتشان را محک بزنند.
روند کلی بازی:
استیمپانک رالی یک بازی کارتکشی و تاسگذاری است. در طول بازی باید تاسها را رول کرده و با قراردادنشان روی بخشهای مختلف اختراعتان باعث ایجاد نیروی حرکتی شوید، تاسهای بیشتری دریافت کنید، از آسیبها و خسارات احتمالی جلوگیری کرده و یا در صورت بروز، تعمیرشان کنید و تاسهای استفادهشده را بسوزانید. علاوه بر این، با افزودن قطعات مکانیکی میتوانید کارایی اختراعاتتان را بهبود بخشیده و افسار تکنولوژیهای شتابدهنده را دستتان بگیرید و با استفاده از آنها بر علیه مخترعان دیگر، برنده شوید!
بازی طی چندین دور انجام میشود و انقدر ادامه یافته تا بالاخره یک بازیکن از خط پایان عبور کند. سپس همهی بازیکنان یک دور دیگر به عنوان دور پایانی بازی کرده و پس از آن، بازیکنی که از همه جلوتر باشد، برنده میشود.
روند بازی
بازی طی چندین دور انجام شده و هر دور شامل چهار فاز است:
• کارتکشی: با اضافه کردن کارتهای مکانیکی به اختراعتان، تاس، چرخدنده و کارتهای شتابدهنده دریافت کنید.
• تخلیه: با خرج کردن چرخدندهها، عدد تاسهای اشغالکنندهی جاتاسی کارتهای مکانیکی را کاهش دهید.
• مسابقه: تاسهایتان را رول کرده و با استفاده از آنها، کارتهای مکانیکی مختلف اختراعتان را فعال کنید.
• خسارت: در صورتی که خسارتشمارتان منفی و کمتر از صفر باشد، کارتهای مکانیکی اختراعتان سوخته و به دستهی کارتهای سوختهی متناظرشان منتقل میشوند.
پس از اینکه هر چهار فاز به طور کامل انجام شد، نوبت به آمادهسازی بازی برای دور جدید میرسد. پس از آن، بلافاصله دور جدید بازی با فاز کارتکشی آغاز میشود.
و برندهی بازی کسی نیست جز ...
حتما به این نکته توجه داشته باشید؛ اینکه زودتر از دیگر بازیکنان از خط پایان عبور کنید، لزوما باعث نمیشود که برنده باشید.
• هنگامی که یکی از بازیکنان از خط پایان عبور میکند، به منزلهی اخطاری برای تمام بازیکنان است که دور بعد، دور پایانی خواهد بود. دور پایانی بازی مطابق معمول دورهای پیشینش برگزار خواهد شد.
• پس از دور پایانی، بازیکنی که استند مخترعش از همه جلوتر باشد، برنده میشود.
• در صورت تساوی، بازیکنی که اختراعش کارتهای مکانیکی بیشتری داشته باشد برنده میشود.
• در صورتی همچنان شرایط تساوی برقرار باشد، هر دو بازیکن برنده شده و تا ابد تبدیل رقبای قسمخوردهی همدیگر میشوند.